Вівторок, 02.03.2021, 13:31Вітаю Вас Гість | RSS
Чаусівський НВК №1
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 62
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » 2012 » Серпень » 14 » В очікуванні 1-го вересня. Частина 1.
17:32
В очікуванні 1-го вересня. Частина 1.

           Урок розвитку зв'язного мовлення у 1 класі, вчитель початкових класів Чаусівського НВК №1 Павлюковська Антоніна Григорівна.

 

Тема: Складання «добрих» казок

 

Мета: ознайомити учнів з представником зимуючих  птахів – синичкою, вчити помічати ознаки, притаманні цій пташці; на основі власних спостережень вчити складати казку за опорними словами та запитаннями; поглибити знання дітей про Сонце як джерело  життя на землі, вчити послідовно і логічно висловлювати думки; розвивати творчу уяву та образне мислення; збагачувати мовлення учнів образною лексикою; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до пернатих та всього навколишнього.

Обладнання: грамзаписи співу синички та пісні «Вийди, вийди сонечко», таблиці «Зимуючі птахи», «Сонце – небесне світило», набір ілюстрацій із зображенням птахів.

Хід уроку:

1.     Організація  класу до роботи на уроці

            Створення емоційного настрою

Доброго дня, вам ліси і поля.

Доброго дня, планета Земля.

Щастя й здоров’я всім людям бажаю.

З радістю в школу до знань поспішаєм .

1.2. Повторення  правил поведінки на уроці  у віршованій формі

Спитає вчитель – треба встати.

Дозволить сісти – тихо сядь.

Сказати хочеш – не кричи.

А тільки руки підніми.

2. Актуалізація опорних знань учнів

2.1. Робота над   загадками

- Що сходить без насіння? (сонце)

- Мету , мету – не вимету, несу, несу – не винесу, пора прийде - само піде. (Сонце)

Гарне, добре, на всіх  дивиться, а людям на себе не дає дивитися. (Сонце)

            Бесіда

-         Звісно. У всіх загадках мова йшла про сонце.

-         А які слова вам допомогли відгадати третю загадку? (Гарне, добре)

-         Яке із цих двох слів найбільше подобається  ГАРНЕ чи ДОБРЕ і чому?

3. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми і мети уроку

-  Слово  ДОБРЕ мені також дуже подобається. І на сьогоднішньому уроці  я б хотіла з вами поговорити про ДОБРО.

-  А ви не заперечуєте?

-  То ж темою нашого уроку РЗМ буде «Складання «доброї»  казки  про Сонце».

-         Ви дізнаєтеся багато цікавого про Сонце як небесне світило, про його значення в житті  людей, тварин  і всього живого. Якщо будемо гарно працювати, то складемо  казочку і намалюємо  до неї малюнок.

-         То ким будемо сьогодні на уроці, якщо складатимемо казки і малюватимемо ілюстрацію?

-         Хто мріє стати казкарем?

-         А хто художником?

-         А що потрібно робити, щоб мрії здійснилися?

-         А хто з вас займається у гуртку «Умілі руки»?

3.2. Відгадування загадки-добавляночки Л. І. Глібова «Котилася тарілочка»

Котилася тарілочка по крутій горі

Забавляла любих діток у моїм дворі.

Нам тієї тарілочки чому не любить –

Хорошая тарілочка і як жар горить.

Прийшла баба –сама чорна і чорний жупан,-

Заховала тарілочку у синій туман.

Постихали співи й жарти у дворі моїм,

Золотої тарілочки стало жаль усім.

Золотую тарілочку всі знають давно

То на небі ……. (сонце)  ясне на весь  світ одно.

Чорна баба -….(нічка) темна  із давніх-давен

Покриває все на світі , як погасне день.

-         То які ж слова ви добавляли? (сонце, ніч)

-         Що таке «крута гора»?

-         А хто така «чорна баба»?

-         А   як у загадці назване сонечко? (золота тарілочка, як жар горить, сонце ясне.)

-         Чому  ж люди називають сонечко найкрасивішими словами  і так сильно люблять його? (Світить і дає тепло)

3.3.                    Постановка проблемних завдань

-          Чи задумувалися ви над тим, що б сталося на Землі, якщо б погасло Сонце? (Настала б чорна ніч, усе померло б. Не стало б на Землі зелених полів, ні садів, річок та морів.)

-         Так, якби раптом погасло Сонце, то не стало б на Землі ні зелених квітучих садів та полів, не було б могутніх рік  та морів. Загинули б люди, звірі і птахи.

-         Пригадайте, які дні і ночі влітку? А взимку? Чому?

-         Коли Сонце ходить по небу низько, то посилає довгі тіні, а коли високо – то короткі тіні.

-         А як поводять себе птахи влітку? А взимку?

-         Чому таке відбувається?

-         Чого вони бояться?

-         То чого  ж не вистачає  рослинам, тваринам і людям  взимку? (сонячного тепла)

-         То що ж потрібно, щоб існувало життя на землі?

-         Для життя  потрібне сонячне тепло .

3.4. Розповідь про Сонце як небесне світило.

Сонце  -  небесне світило, величезна вогняна куля. Там така температура, що до  Сонця й на тисячі кілометрів не можна наблизитися. Сонце знаходиться від нас дуже далеко.  Воно безперечно посилає нам на Землю світло і тепло, такі необхідне для життя на Землі.

3.5. Гра –висновок «Що таке Сонце»  з пазлами

-         Сонце – небесне світило.

-         Сонце – джерело життя на Землі.

-         Сонце – велика вогняна куля.

3.6. Бесіда про слова з прямим і переносним значенням

-         Сонце  кидає на землю гарячі промені.

-         Сонце кидає на землю золоті промені.

      

Переглядів: 859 | Додав: Lavr | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Серпень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Друзі сайту